Varför bryr sig kunderna bara om priset?

Undrar du också varför kunderna bara bryr sig om priset och lätt byter leverantör mellan sina köp? Kan det vara som Seth Godin pekar på i sitt väldigt ärliga, men ytterst tänkvärda citat:
“The reason it seems that price is all your customers care about is that you haven’t given them anything else to care about.”

Fritt översatt till svenska blir det ungefär så här:
”Anledningen till att priset verkar vara det enda dina kunder bryr sig om är att du inte har gett dem något annat att bry sig om.”

Du har säkert hört talas om content marketing (eller innehållsmarknadsföring), ett riktigt modeord inom marknadsföringsvärlden de senaste åren.

Och det är lätt att förstå varför content marketing blivit så populärt: genom att bjuda dina kunder och dina besökare på relevant och engagerande innehåll ger du dem en tydlig anledning att komma tillbaka oftare och stanna längre, och bli mer lojala mot dig och dina produkter.

För om du har en butik på nätet med sparsamt med innehåll – kanske till och med exakt samma innehåll som dina konkurrenter – så ger du dina kunder en enda anledning att handla från just din butik: det lägsta priset.

Och den positionen är det få företag som vill ha.

Vill du lära dig mer om content marketing och SEO och hur du ger dina kunder något mer att tänka på, som engagerar och inspirerar och som är relevant, så håller jag en kurs i Stockholm 30 november (15.00-17.15).
Kurs om content marketing och SEO i Stockholm 30 november

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *