Social Commerce och Social Shopping

Började egentligen blogga för över fem år sedan, på Enirobloggen, (eniroblogg.se som inte är aktiv längre) i början av 2006, så det känns lite speciellt att börja skriva sin första blogg i eget namn. 2011. Men så är det.

Här kommer jag blogga om e-handel och digital marknadsföring och om att göra affärer på den sociala webben – s k ”Social Commerce”. Eller helt enkelt hur man nyttjar den sociala webben för att interagera med befintliga och presumtiva kunder.

Social Shopping kommer jag också försöka bevaka, det handlar mer om hur en kund kan interagera med sina vänner och bekanta under sin shopping på nätet (likt i verkliga butiker och varuhus).

Jag kommer prata med många aktörer på marknaden och dela med mig av det jag lär mig.

För det finns inget bättre – tycker jag i alla fall – än verkliga case. Teori är alltid teori, men den som verkligen lyckats och nått framgång, eller lärt sig något genom att testa det även om det gått snett, vill man lyssna till. Och lära av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *